noworries.reismee.nl

STINKY, STICKY AND BUSY....BANGKOK

Donderdag 12 januari

De wekker gaat enthousiast om 9:30u af maar in ons hoofd zitten nog steeds alleen maar watten. We draaien ons nog even om, voordat we de koude douche nemen. Het ontbijt blijkt een grote verrassing te zijn, gewoon een goeie kop koffie en een bruin broodje met kaas en salade. Wat wil je nog meer? Wij niet zo veel vandaag, we lopen naar de pier en stappen in de boot. We varen wat extra rondjes over de chao praya en bekijken Bangkok vooral zittend vanaf het water. Eenmaal gaan we even van boord om door Chinatown te struinen. Jep, we zijn echt in Bangkok, sticky, stinky en busy.

Woensdag 11 januari Bangkok (new my house guesthouse)

Vanaf het vliegtuig stappen we in de bus naar Banglampuh een wijk in het centrum van bangkok. Omdat we wel erg lang op de overstap naar een nadere bus moeten wachten, houden we een tuk-tuk aan. Als ware toeristen met teveel bepakking in een te kleine tuk-tuk, komen we aan op de soi rambutri. De tuk-tuk besluit gewoon de straat in te rijden en zo zoeven we langs tafeltjes en stoeltjes van mensen die dachten even rustig te eten in dit smalle straatje. We stoppen voor de deur van het 'new my house guesthouse' en wagen het er meteen maar op. Na een blik op de kamer, een hokje van 4x4 met wc en koude douche, tellen we 350 Baht neer (€8,-). Het eerste Chang biertje smaakt ons prima en we proosten nog maar eens op het komende jaar. Iets later gaan we met een kop vol watten terug naar het hotel, een halve liter is toch wel heftig na weinig slaap.

Dinsdag 10 januari Schipholland

De lichtjes van schipholland, zoals Linda het noemt, worden steeds vager. Eenmaal boven de wolken is het donker, we kijken elkaar nog eens betekenisvol aan. Daar gaan we dan onze droom in vervulling. We zijn versleten van alles nog ff regelen de laatste paar dagen en vallen al vrij snel in een diepe slaap.

Mebeijer@hotmail.com

Oh wat GEWELDIG om te lezen! Leuk he, Bangkok?! X

mary en willem

Heel fijn om jullie eerste verhaal te lezen groetjes

judith

IK BEN JALOERS!! (alleen dan misschien niet op jullie onderkomen;-)
Nee, serieus, harstikke leuk dat jullie er nu echt zijn, veel plezier en geniet van het eten en de Chang biertjes.

Teun en Caroline

Fijn te lezen dat jullie grote onderneming goed van start is gegaan...geniet ervan. Ook van de watten in het hoofd, ha ha
groetjes uit Rozenburg..

Johan en Karola

Leuk dat jullie het naar je zin hebben,die watjes gaan vanzelf weer weg verder een fijne reis en plezier tot horens groetjes .

Sandra

Leuk om jullie eerste verhaal te lezen en ook lekker herkenbaar. Geniet er van, ik kijk uit naar het volgende reisverhaal uit Cambodja!

Groetjes Sandra

oma corrie

Ik heb jullie verhalen gelezen en foto's bekeken ,prachtig!!!! Zo kan ik ook jullie volgen en blijf ik een beetje bij. Doe voorzichtig kus Oma